Skip to main content

Posts

I hope to attend both conferences! This is the abstract that has been accepted for presentation.

The Internet is a vital two way communication tool for sharing information and opinions and for building communities of people with common interests and ideas. According to the Greek observatory for the information society, there was a rise in the number of people that connected to the Internet over the last two years. Greek political parties have developed web sites in order to attract new members and improve communication with the public, especially during the election period. In addition, concerned citizens with political Blogs have entered into the political arena and added to the ongoing political discussion. In the past two years online communities and the Blogsphere have become as important as mainstream media, creating a new forum of political debate. The recent Greek national elections of September 2007 had three very unique characteristics. The pre-election period was very short (30 days) as compared to all previous elections over the last three decades. Two weeks before the ...

She Needs Money

Hilary Clinton needs to win the upcoming OHIO & TEXAS primaries to be in the race, she also needs money to do that... I was really surprised of this quote from a recent Hillary Email update: It's just so I Need Money... Then again she says thank you...

Change=Obama

The slogans coming from Bar ack Obama during this Presidential campaign are all about change. We want change Ch ange we can believe in Yes we can "I'm asking you to believe. Not just in my ability to bring about real change in Washington ... I'm asking you to believe in yours." Barack Obama Change has been the main theme in the Obama campaign, bringing together people across party lines, all under the same messages of change in Washington. Young and first time votes are the ones to watch:

The dictionary of corruption in Eleytherotipia

613 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ πλήρωσαν για ρουσφέτια το 2007 οι Ελληνες Χαμένοι στη ΔΙΑΦΘΟΡΑ Των ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ - ΜΑΡΙΑΣ ΔΕΔΕ Το λεξικό του Ρουσφετιού και της Κομπίνας ΔΙΑΦΘΟΡΑ: Η λαμογιά, το ρουσφέτι, η ρεμούλα και όλα τ' άλλα, από πολιτικούς αλλά και πολιτικά ορθά εκφραζόμενους ανθρώπους, μπορεί και δημοσιογράφους... Αγαπημένη λέξη των media  και πολιτικών που καταγγέλλουν σε τηλεοπτικά παράθυρα πρακτικές και λαμόγια, έτσι ώστε να βρεθούν αυτοί σε πλεονεκτική θέση έναντι άλλων. ΔΙΕΦΘΑΡΜΕΝΟΣ: Το αποτέλεσμα του τωρινού συστήματος στον Νεοέλληνα. Εκείνον που ζει μέσα στο σύστημα και έχει κάνει μπίζνες, με οικονομικές ατασθαλίες, που κάνει τα στραβά μάτια και έχει χρησιμοποιήσει επιδοτήσεις ως καθαρό εισόδημα. Ο μεγάλος «μπίζνεσμαν» της εποχής μας.  Οι δυο αυτές λέξεις, μαζί με άλλες 267, περιλαμβάνονται στο «Λεξικό του Ρουσφετιού και της Κομπίνας», το πρώτο στο είδος του λεξικό που εκδόθηκε στην Ελλάδα (εκδόσεις Παπαζήση) από τον Βασίλη Γκινόπουλο, ο οποίος με εύθυμο και ...

Συνέντευξη στον Ελεύθερο Τύπο

Η Συνέντευξη μου στην Καθημερινή

Ελλάδα, η Δημοκρατία των «κολλητών»   Το ρουσφέτι, η κομπίνα, το «λάδωμα» αποτελούν καθημερινές πρακτικές που  βιώνουν οι πολίτες σε κάθε τους συναλλαγή Του Τακη Καμπυλη «Ρεκομεντάτος: (ο, η) Προσεγμένος. Η λέξη προέρχεται από πρώην φοιτητές στην Ιταλία που λάδωναν τη μαφία για να περνούν τα μαθήματα. Εχει τη χάρη του καθηγητή. Στην Ελλάδα έχει την ερμηνεία του « συστημένου», ενός από τα δικά μας παιδιά». Ο Βασίλης Γκινόπουλος είναι μάλλον ο πρώτος πολίτης στην Ελλάδα που θα βγάλει χρήματα καταγγέλλοντας τη διαφθορά. Εφυγε ανήλικος από τη ζεστασιά της οικογένειάς του για τα βόρεια κλίματα. Σπούδασε και ξανασπούδασε στο Λονδίνο (ήθελε πολιτικό μάρκετινγκ και το ήθελε και με διδακτορικό). Οκτώ χρόνια μετά, το 2006, επέστρεψε στη χώρα του. Και άρχισε να ψάχνει για δουλειά. Δουλειά τελικά δεν βρήκε, αλλά η πίκρα και η αγανάκτησή του βρήκαν μια δημιουργική διέξοδο. Ετοίμασε το πρώτο στο είδος του «Λεξικό του ρουσφετιού και της κομπίνας» (εκδόσεις Παπαζήση) το οποίο στις τρεις...

Web Videos and Hillary Infomercials

YouTube videos from the ‘08 presidential candidates can be distinguished in 5 categories: 1. Uploads of TV ads 2. Candidate appearances on TV shows 3. YouTube exclusive messages and videos 4. Viral videos of the candidates and their supporters 5. Political Infomercials Some latest Hillary videos have a distinct characteristic, they look like infomercials! I believe it is a rather sad outcome of lost creativity. The web gives the opportunity to create great looking viral videos with hand held cameras, while exploring editing opportunities previously not used in political campaigns. The Hillary Clinton campaign has created a series of videos of people talking about “The Hillary I know”. I don’t want to judge the messages presented, but I must say that they look made up, given the studio like production quality. YouTube gives the opportunity to candidates to look real; Hillary Clinton is trying to rebrand herself with old style infomercials. Video utilisatio...